1. Jaki jest poziom dofinasowania w projekcie dla uczestnika/uczestniczki ?
Poziom dofinansowania w Projekcie dla Uczestnika/Uczestniczki wynosi 92%, natomiast wkład własny to tylko 8%.
2. Co to jest bilans kompetencji i na czym polega ?
Bilans Kompetencji – to proces doradztwa zawodowego, polegający na zidentyfikowaniu i przeanalizowaniu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych osoby, w tym jej uzdolnień i motywacji w celu opracowania planu rozwoju zawodowego lub dalszego uczenia się. Bilans Kompetencji obligatoryjnie kończy się opracowaniem informacji zwrotnej. Po zweryfikowaniu formularza zgłoszeniowego i zakwalifikowaniu Uczestniczki/Uczestnika do udziału w Projekcie Operator kieruje go na spotkanie z Doradcą Zawodowym (które obligatoryjnie kończy się otrzymaniem informacji zwrotnej) lub umożliwia samodzielną realizację Bilansu Kompetencji na platformie internetowej – jest to pierwszy etap uczestnictwa w Projekcie. Samodzielna realizacja Bilansu Kompetencji kończy się wygenerowaniem z systemu podsumowującej informacji zwrotnej, która jest opiniowana i zatwierdzana przez Doradcę Zawodowego.
3. Jakie są kryteria premiujące w Projekcie?
Kryteria premiujące różnią się w zależności od rodzaju naboru, w którym bierze udział Kandydat:
I. Nabór z Bilansem Kompetencji:
Kandydat może uzyskać 10 punktów dodatkowych, jeśli znajduje się w niekorzystnej sytuacji tj.:
- osoba korzystająca ze świadczeń pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej lub kwalifikujące się do objęcia wsparciem pomocy tj. spełniające co najmniej jedną z przesłanek określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
- osoba długotrwale bezrobotna w rozumieniu przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tj. pozostająca w rejestrze PUP przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywaniu stażu i przygotowania zawodowego dorosłych),
- osoba z niepełnosprawnością w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych a także osoba z zaburzeniami psychicznymi w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego;
- osoba w kryzysie bezdomności, dotknięta wykluczeniem z dostępu do mieszkań lub zagrożona bezdomnością.
II. Nabór bez Bilansu Kompetencji:
W przypadku tego naboru możliwe jest uzyskanie maksymalnie 40 punktów dodatkowych za spełnienie następujących kryteriów premiujących:
– +10 punktów – za status osoby niekorzystnej sytuacji tj.:
- osoba korzystająca ze świadczeń pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej lub kwalifikujące się do objęcia wsparciem pomocy tj. spełniające co najmniej jedną z przesłanek określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
- osoba długotrwale bezrobotna w rozumieniu przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tj. pozostająca w rejestrze PUP przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywaniu stażu i przygotowania zawodowego dorosłych),
- osoba z niepełnosprawnością w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych a także osoba z zaburzeniami psychicznymi w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego;
- osoba w kryzysie bezdomności, dotknięta wykluczeniem z dostępu do mieszkań lub zagrożona bezdomnością.
– +10 punktów – za wybór szkoleń w zakresie zielonej gospodarki / gospodarki o obiegu zamkniętym
– +10 punktów – za wybór szkoleń lub kursów prowadzących do nabycia kwalifikacji,
o których mowa w art. 2 pkt 8 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o ZSK, zarejestrowanych w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji (ZRK) – tj. posiadających oficjalny kod kwalifikacji,
– +10 punktów – dla osób zainteresowanych usługami rozwojowymi w zakresie kwalifikacji cyfrowych.
4. Co oznacza zielone kwalifikacje / kompetencje ?
Zielone kwalifikacje/kompetencje – oznacza umiejętności i wiedzę w zakresie zielonej gospodarki i gospodarki o obiegu zamkniętym, w szczególności czystszych technologii służących osiągnięciu zerowego poziomu emisji zanieczyszczeń i transformacji cyfrowej.
5. Czy Operator wystawi fakturę za usługę ?
Nie, Fakturę za wykonaną usługę wystawia firma szkoleniowa.
6. Gdzie i kiedy są publikowane informację o naborach?
Informacje o naborach są publikowane co najmniej 10 dni roboczych przed rozpoczęciem naboru na stronie projektu - projektebon.pl w zakładce aktualności oraz na naszym Facebooku*.
7. Jakie są limity kwotowe w projekcie ?
Limit kwotowy za jedną godzinę zrealizowanej usługi rozwojowej wynosi:
- Usługa szkoleniowa i doradcza – maksymalnie 100,00 zł/godz.
- Studia podyplomowe – maksymalnie 20,00 zł/godz.
- Egzamin – maksymalnie 300,00 zł/godz.
8. Czy jest możliwość przedłużenia terminu ważności bonów ?
Ważność Bonów rozwojowych określona jest we Regulaminie rekrutacji i Uczestnictwa w projekcie oraz Umowie Wsparcia. W uzasadnionych przypadkach za zgodą Operatora termin ważności Bonów rozwojowych może ulec wydłużeniu.
9. Na Jakie usługi można otrzymać Dofinansowanie?
- usługa stacjonarna – oznacza proces uczenia się, który odbywa się z równoczesnym udziałem zarówno Uczestników, jak i eksperta czy trenera w miejscu wyznaczonym przez Dostawcę Usług, wskazanym w Karcie usługi;
- usługa zdalna w czasie rzeczywistym – oznacza proces uczenia się, który odbywa się z równoczesnym udziałem zarówno Uczestników, jak i eksperta czy trenera (osoby prowadzącej usługę) za pomocą komunikatora;
- mieszana (usługa stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym) – proces uczenia się, który odbywa się z równoczesnym udziałem zarówno Uczestników, jak i eksperta czy trenera w miejscu wyznaczonym przez Dostawcę Usług, wskazanym w Karcie usługi oraz za pomocą komunikatora.
10. Co się stanie, jeśli moja frekwencja na usłudze rozwojowej będzie niższa niż 80%?
Jeśli frekwencja Uczestnika projektu na usłudze rozwojowej wyniesie mniej niż 80%, Uczestnik jest zobowiązany do pokrycia 100% kosztów tej usługi na rzecz podmiotu ją realizującego. Koszty te nie będą finansowane w ramach projektu.
11. Jakie dokumenty muszę dołączyć do Formularza zgłoszeniowego?
W zależności od Twojej sytuacji, wymagane są następujące załączniki:
- Osoba mieszkająca w woj. łódzkim:
deklaracja PIT za ostatni rok podatkowy (pierwsza strona z adresem zamieszkania wraz z potwierdzeniem złożenia) lub zaświadczenie z urzędu potwierdzające miejsce zamieszkania tj. zaświadczenie o pozostawaniu w rejestrze mieszkańców wydane przez właściwy urząd gminy/miasta (art. 6a Ustawy o ewidencji ludności), certyfikat rezydencji podatkowej lub kserokopia decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości lub wydruk ze strony PUE ZUS lub zaświadczenie o zatrudnieniu od pracodawcy ze wskazanym adresem zamieszkania pracownika lub zaświadczenie z powiatowego urzędu pracy lub ZUS ze wskazanym adresem zamieszkania zarejestrowanej osoby, prawo dysponowania nieruchomością. - Osoba ucząca się w woj. łódzkim:
Zaświadczenie ze szkoły/uczelni lub aktualna legitymacja. - Osoba pracująca w woj. łódzkim:
Zaświadczenie o zatrudnieniu z adresem miejsca pracy lub zaświadczenie z KRUS / dokument z eKRUS. - Obcokrajowiec:
Pozwolenie na pobyt, wiza lub inny dokument umożliwiający legalny pobyt i pracę. - Osoba korzystająca z pomocy społecznej:
Zaświadczenie z ośrodka pomocy społecznej. - Osoba długotrwale bezrobotna:
Zaświadczenie z urzędu pracy potwierdzające wymagany okres rejestracji. - Osoba w kryzysie bezdomności/wykluczeniu mieszkaniowym:
Zaświadczenie z odpowiedniej instytucji lub inny dokument potwierdzający sytuację (np. wyrok, pismo o zadłużeniu). - Osoba z niepełnosprawnością:
Kopia orzeczenia lub legitymacji osoby niepełnosprawnej.
Uwaga: Wszystkie zaświadczenia są ważne 30 dni.